13:02 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ویروس کرونا

مروری بر وضعیت بازار نفت در هفته گذشته / ضربه سهمگین دلتا بر پیکر بازار
بازار نفت در هفته گذشته عمدتا تحت تاثیر جو منفی قرار داشت و در نهایت با ضرر هفتگی معاملات خود را به پایان رساند. مهم‌ترین عامل سقوط بازار در روزهای اخیر، افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا بود که باعث نگرانی از وضعیت تقاضای سوخت شد.
صندوق طلا، عاملی تاثیرگذار برای بهبود وضعیت معاملات بازار
اگر آن چیزی که از راه اندازی صندوق طلا مدنظر فعالان بازار است به مرحله اجرا برسد شاهد اثار مثبت این صندوق بر عملکرد بازار طلا خواهیم بود.
جایگاه صنعت روی در ایران و جهان
استفاده از فلز روی یکی از نشانه های توسعه یافتگی کشورها به شمار می آید. بنابراین ایران با دارا بودن ۹ درصد از ذخایر سرب و روی دنیا، در مسیر توسعه یافتگی از دیگر کشورها عقب نمانده و سالانه ۲۰۰۸ تن شمش روی تولید می کند به طوری که نزدیک به ۴۰ هزار تن آن مصرف داخلی و مابقی صادر می شود.
افزایش قیمت طلا تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا
قیمت طلا در بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا، اندکی بالا رفت اما همچنان در بازه معاملاتی اخیرش مانده است.
 شوک کرونا به صدور جواز کسب
شوک کرونا به جواز کسب رسید. آمار منتشرشده توسط «صمت» نشان می‌دهد صدور و تمدید پروانه‌های صنوف در پایتخت ۴۰درصد در میانه بهار ۱۴۰۰ سقوط کرده است.
توسعه مراکز واکسیناسیون توسط شرکت فولاد مبارکه
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه از افتتاح ۳ مرکز واکسیناسیون کرونا با مشارکت شرکت فولاد مبارکه و سپاه صاحب‌الزمان (عج) در شهر اصفهان خبر داد.
اصلاح خط ریخته‌گری یک مجتمع فولاد سبا
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از روند تکمیل پروژه نصب قفسه شماره ۷ و نوسازی و تعویض اتوماسیون نورد گرم و همچنین ریومپ خط ریخته‌گری شماره یک مجتمع فولاد سبا بازدید به عمل آورد.
افزایش اندک قیمت طلا با افزایش آمار ابتلا به کرونا
قیمت طلا در معاملات تحت تاثیر عقب نشینی بازده اوراق قرضه و نگرانی‌ها نسبت به افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ که تقاضا برای دارایی امن را تقویت کرد، اندکی افزایش یافت.
تصویب افزایش تولید نفت برای کنترل رشد قیمت‌ها
وزیران نفت گروه اوپک پلاس در نشست فوق العاده روز یکشنبه افزایش تولید نفت از آگوست به منظور کنترل رشد قیمت‌ها را تصویب کردند.
توقف معاملات بورس در روزهای تعطیل
نایب رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از تعطیلی سازمان بورس هم‌گام با تعطیلی یک هفته‌ای بانک‌های استان تهران خبر داد.
بهره‌برداری از طرح ملی انتقال نفت گوره - جاسک
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: هم‌اکنون حدود دو ماه است که تلمبه‌خانه شماره ۲ و دیگر بخش‌های عملیاتی در وضعی پایدار برای انتقال نفت به پایانه جاسک قرار دارند و تزریق و انتقال نفت به خط در وضعی پایدار انجام می‌شود.
۸۰ درصد فولاد ایران از طریق کوره های الکتریکی تولید می شود
اکثر پیش بینی ها بر این مبنا است که دوره پسا کرونا عرضه و تقاضا در فولاد افزایش می یابد اما طبق بررسی ها، روند رکود و کاهش قیمت ها برای این صنعت دور از انتظار نیست اما نکته اساسی آن است که با وجود دو روش کوره بلند و الکتریکی برای تولید فولاد، کشور ما از جمله کشورهایی است که به دلیل دریافت گاز و برق ارزان به سراغ کوره های الکتریکی رفته و ۸۰ درصد فولاد را از طریق کوره های الکتریکی تولید می کند.
ضرورت برگزاری مجامع الکترونیک برای ناشران بورسی و فرابورسی
به گفته هامونی در سامانه دیدار تمامی فرایندهای مجمع از لحاظ قانونی و حقوقی به منظور مشارکت سهامداران در رای‌گیری دستور جلسات مجمع پیاده‌سازی شده و قابلیت پخش زنده مراسم نیز در قالب استریمینگ تنها یکی از امکانات این سامانه است.
فعالیت شرکت های پتروشیمی تحت تاثیر قطعی برق نیست
شرکت های پتروشیمی عموماً از شبکه برق سراسری استفاده نمی کنند، لذا فعالیت این شرکت ها خیلی تحت تاثیر قطعی های مکرر و اخیر برق شبکه سراسری قرار نمی گیرند.
گوگل تهدید شد!
نماد برتر - گوگل یکی از نخستین شرکتهای بزرگی بود که کارمندانش را در نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا به دورکاری از خانه فرستاد اما اکنون که خواستار بازگشت کارمندانش است، بعضی از آنها حاضر به بازگشت نیستند.